Perakendeciler Derneği: İndirim ve fiyat sabitleme kampanyaları devam

İstanbul PERDER açıklamasına göre, bu yıl İstanbul Ticaret Odası desteğiyle Baby Turco, Pure Baby, Sleepy, Fide Konserve ve Trendyol Hızlı Market ana sponsorluğunda gerçekleşen buluşma, Focus Fuar ve Kongre Yönetimi organizasyonunda, yeni kurumsal kimliği ve stratejileri doğrultusunda hayata geçiriliyor.

İstanbul PERDER Başkanı Faruk Güzeldere’nin açılış konuşmasıyla başlayan organizasyona, Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan, Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Ömer Düzgün, İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Özer de katıldı.

Fuarın birinci gününün finalinde, etkinliğin sunuculuğunu da üstlenen radyocu, televizyon programcısı ve spiker Kadir Çöpdemir’in sunumuyla gerçekleşen Telekutu yarışması gerçekleştirildi.

Açıklamada etkinliğin açılışındaki konuşmasına yer verilen Güzeldere, İstanbul PERDER ve çatı kuruluşu Türkiye Perakendeciler Federasyonu’nun etki alanlarını genişletmeye her geçen gün devam ettiğini söyledi.

Güzeldere, İstanbul PERDER çatısı altında yer alan yerel marketlerin yaklaşık 1,5 milyon metrekare alanda 2 bin 300 şube ile hizmet vererek 40 bin kişiye istihdam sağladığını belirtti.

Rekabetin ve gerilimlerin giderek artığı uluslararası düzenin yeniden şekillendiği zorlu bir dönemden geçildiğine dikkati çekerek Güzeldere şunları kaydetti:

“Art arda yaşanan bu çoklu kriz ortamında, küresel tedarik ve üretim zincirleri yeniden şekillenirken perakende sektörünün ve yerel perakendeciliğin önemini hep birlikte daha iyi kavrıyoruz. Bu çalkantılı dönemlerde yerel perakendeciler olarak ekonomideki kur dalgalanmalarının ve enflasyonist ortamın yarattığı fiyat belirsizliğine karşı tüketicilerimizin alım gücünü koruyabilmek adına giderek daha fazla gayret gösterme sorumluluğu hissediyoruz. Fiyat artışlarını tüketici nezdinde dengeleyebilmek adına her gün yüzlerce farklı ürün grubunda yaptığımız indirim ve fiyat sabitleme kampanyalarını sürdürüyoruz.”

Ömer Düzgün de bugünün perakendecisinin veri odaklı, sürdürülebilirlik, teknoloji ve tüketici davranışlarıyla şekillendiğini aktardı.

Düzgün, “Biz yerel zincirler, sektörün dönüşümünde uzun süredir aktif rol alıyoruz. Mağazalarımızı günlük olarak ziyaret eden müşterilerimize doğrudan temas ederek, kişisel deneyimlerimizi teknolojinin gücüyle birleştiriyoruz. Yerel zincirlerin esnekliği, hızlı aksiyon alma kabiliyeti ve topluma sunduğu katma değer, sektörümüzün sağlam bir dayanağıdır.” açıklamasını yaptı.

Konuşmasında ayrıca coğrafi işaretli ürünlerin önemini de işaret eden Düzgün şunları kaydetti:

“Bugün dünya genelinde 10 binden fazla coğrafi işaretli ürün olduğu belirtiliyor. Bu verilere bakacak olursak, coğrafi işaretler AB’ye yıllık 75 milyar doların üzerinde, dünyaya ise yıllık 200 milyar doların üzerinde katma değer sağlıyor. Ülkemizde ise coğrafi işaret tescili alan yaklaşık 1500 ürün mevcut. Avrupa Birliği’nden coğrafi işaret alan ürün sayımız ise 18. Coğrafi işaretler açısından son derece zengin bir ülke olarak sahip olduğumuz yöresel ürünlerin tescillenerek koruma altına alınması ve hak ettikleri ekonomik değerlere ulaşmaları ülkemiz için kritik bir önem taşıyor.”

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir